Saturday 13 September 2014

Percutian yang mudah dengan susu ibu

Merancang untuk percutian bersama keluarga adalah saat indah buat semua.Percutian didalam Negara mahu pun keluar Negara pasti memerlukan perancangan serta kesepakatan antara suami serta isteri bagi mencapai saat-saat indah percutian anda.
 
Jika anda mempunyai sederet anak-anak kecil yang memerlukan perhatian dalam kelengkapan yang hendak dibawa.Kuantiti barang keperluan,bagasi,makanan untuk anak-anak diantara yang memerlukan tenaga dan ruang yang besar untuk diperuntukkan contoh seperti kelengkapan penyusuan formula anak-anak, bagasi pakaian anda dan anak-anak,bantal diantaranya yang memerlukan masa dan tenaga yang berlebihan untuk menguruskannya.
 
Bertuah bagi ibu yang menyusukan anak dari susu ibu dimana anda telah banyak menjimatkan masa anda dari membacuh susu formula.Selain itu ia dapat megelakkan bayi anda dari dijangkiti kuman,virus dari sekeliling.Ini sangat beruntung kerana menyusukan bayi dengan susu ibu banyak membantu anda dalam pelbagai sudut.
 
Ibu menyusu perlu berasa bangga dan tersenyum kerana menjadi seorang ibu penyusu.Banyak kelebihan ibu menyusu ketika percutian bersama keluarga semasa bercuti . Mengapa?
 
1. Penjimatan Masa
ibu menyusu bayi dengan susu ibu lebih menjimatkan masa dari membancuh susu formula.Jika saat percutian anda menjadi terkejar-kejar jika bayi anda menangis ketika dia lapar.
 
2.Perjalanan dengan senang dan selesa
Menikmati perjalanan yang mudah dan selesa ini kerana jika anak-anak anda minum susu formula yang memerlukan anda untuk sentiasa berhenti di setiap hentian untuk membancuh susu anak.
 
3.Dapat menyusukan bayi anda mengikut keperluan bayi
Jika bayi anda meragam dan tidak selesa disepanjang perjalanan, susu ibu sangat membantu untuk menhilangkan dahaga,menenangkan bayi akibat ketegangan telinga semasa naik kapal terbang (sekiranyan naik kapal terbang) atau terperangkap di tengah kesesakan lalu lintas.
 
4.Melindugi anak dari bahaya alam sekitar
Ibu akan lebih tertumpu pada bayi dengan selesa dan gembira semasa bercuti dan tidak perlu menguruskan atau melakukan apa-apa peralatan seperti botol,puting susu dan lain-lain yang perlu dibilas dan dibasuh
 
5.Merehatkan percutian anda dengan baik
Kebiasaan bayi yang menyusu badan akan tertidur setelah menyusu dengan ibunya.Ini akan memberi peluang untuk ibu sama-sama berehat bersama bayi anda.
 
Bagi ibu menyusu, begitu beruntungnya anda, teruskan dalam penyusuam bayi demi kesihatan yang baik untuk ibu dan bayi.Susu ibu adalah susu terbaik didunia dan hanya mempunyai antibodi didalam susu ibu.

No comments: