Saturday 20 September 2014

MENGAPA ESP SHAKLEE BERBEZA DENGAN SOYA LAIN

Assalammuaaikum, hai semua.. sejak dua menjak ini banyak yang bertanyakan pada saya mengenai Energizing Soy Protein Shaklee atau lebih dikenali denga ESP.Apa bezanya ESP Shaklee berbanding soya lain? Sumber pun dari soya juga kan?

Pasti anda pun turut sama berfikir seperti itu kan? Ok jom saya terangkan apa perbezaan ESP SHAKLEE dengan soya yang lain.Tak kenal maka tak cinta betul tak? Tak tahu maka wajib lah bertanya kan :)

Perbezaan ESP SHAKLEE :-

Sebenarnya Shaklee ini merupakan syarikat pertama yang mencipta makanan tambahan dari sumber Protein iaitu yang berasaskan dari kacang soya.Tahukah anda bahawa Doktar Shaklee ( Shaklee berasal dari nama seorang daktor yang mengasaskan Shaklee ni tau korang :) yang telah lama mengetahui bahawa soya adalah faktor utama dalam penjagaan kesihatan yang terbaik.Hakikatnya dari itu pengasingan protein yang pertma dicipta oleh Doktar Shaklee pada awal 70-an lagi. Bayangkan Shaklee lah yang pertama menemui kajian mengenai soya ini.

Energizing Protein Soy ( ESP ) ini telah diiktiraf di seluruh dunia dengan mempunyai kajian klinikal yang sangat ekstensif dan komprehensif serta kualiti dari protein yang tinggi yang pernah dihasilkan didunia ni. Bukan kajian peringkat sekolah mahupun kedai-kedai jamu ye korang. Bukan senang-senang nak dapat iktiraf dunia bukan hanya sekali dua kajian tau,

ESP SHAKLEE dari sumber kacang soya yang digunakan Shaklee hanya mengandungi "non-GMO" (non-Genetically Modifield Organism) yang mana ianya diproses dari suhu yang rendah.
Satu tin ESP SHAKLEE kandungan 850g dihasilkan daripada 30kg kacang soya dan memberikan sumber tenaga segera dan boleh bertahan lama dari lapar kususnya.Percaya atau tidak cuba dahulu dan  lihat sendiri bagaimana hasilnya :) mereka yang sendiri mengamalkan minum ESP diwaktu pagi dapat tahan lapar berjam- jam lamanya

ESP SHAKLEE merupakan satu-satunya produk di dalam pasaran yang mmengandungi penyediaan 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh badan manusia.Selain itu ia turut diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral dan kandungan Indeks Glisemik (G.I) yang rendah iaitu 39.Ianya sangat sesuai bagi semua peringkat umur tua dan muda. Makanya bagi ibubapa kita yang mengidap kencing manis sangat bagus mengamalkan ESP SHAKLEE kerana Indek Glisemik  yang rendah.

Tahukah anda bahawa setiap satu hidangan ESP Shaklee ni bersamaan dengan 2 kali ganda daging,  kali ganda telur, 12 kali ganda susu rendah lemak.Waahh! bayagnkan kita sanggup ke makan semua itu seharian?mesti tidak mampu kan? Selain itu juga ESP SHAKLEE ini tiada kolestrol,tiada asid uric dan sangat mudah diserap oleh tubuh badan kita. Jika korang yang ada kolestrol tidak perlu ragu-ragu nak minum ESP ye :) sudah terbukti secara klinikal ye bukan saja-saja reka tau.

Kesimpulannya,memang ternyata ESP SHAKLEE memang berbeza dari soya-soya yang berada dipasaran sekarang kan? Bila sudah tahu dari penghasian dan kandungan ESP barulah rasa nak amalkan selalu kan. Saya akan terangkan pula apa Manfaat jika mengamalkan ESP SHAKLEE dalam entry saya ye.Stay Tuned tau!

Bila sudah faham perbezaan dan ingin mencuba ESP SHAKLEE ini? jangan risau boleh hubungi saya bila-bila masa dan dimana sahaja gituu hehehe.Hanya RM150 setin ESP SHAKLEE dan kandungannya boleh tahan diantara 1 hingga 2 bulan tau.Jika nak harga terbaik boleh hubungi saya la baru dapat harga terbaik :)


hubungi Lily 0176784153 sms/call/whatapp/viber/telergram
Email : nlabdullah8909@gmail.com
fb:Norlaili Abdullah
fb pages: cahayaummurizqi.blogspot.com

Korang boleh add dan like ye, pastikan dapat harga terbaik hanya di cahayaummurizqi.blogspot. com dan jika mahukan lagi harga terbaik bleh daftar sebagai ahli Shaklee RM65 seumur hidup.Banyak sangat keuntungan bila korang jadi ahli?kenapa ye? saya akan terangkan ye stay tuned!Lily menyediakan perkhidmatan COD dikawasan PETALING JAYA,PJS,TEMERLOH,MENTAKAB. so, boleh dapatkan Shaklee hantar sampai depan pintu rumah korang ye heheh.
Jika nak pos pun boleh,pos SHAKLEE diseluruh MALAYSIA,BRUNEI,INDONESIA,SINGAPURA tiada yang susah pun jika korang betul-betul nak jaga kesihatan kan ..gituww heheh.

No comments: