Wednesday 3 September 2014

Diabetis ketika hamil

Assalammualaikum, salam sejahtera momies semua!
Moga anda semua sihat sejahtera,lewar kebelakangn ini sering kali ada yang menghubungi saya secara peribadi yang bertanyakan tentang set diabetis ketika hamil, hal ini pasti meruncingkan pemikiran para ibu sekalian .
'Keluarga saya tiada ginetik diabetis, tetapi apabila saya hamil pada trimester ke tiga disahkan diabetis / kencing manis'
' saya mempunyai keluarga ginetik diabetis, syukur saya tidak mengalami masalah diabetis semasa hamil'
Adakah anda pernah mendengar situasi sebegini? Dua faktor yang berbeza yang kita selaku manusia biasa tidak bisa untuk merugkainya. Tempoh kehamilan pelbagai situasi mungkin terjadi, makanya ini seharusnya menitik berat soal kesihatan diri semasa hamil.
Semasa lily hamil, lily berjaga-jaga dalam soal pemakanan, ada sesetengah yang menyatakan saat hamil ini makan ikut rasa tekak sahaja. Jika ikut tekak akan memberi kesan kepada ibu dan anak contohnya, minum minuman bergas, tajam seperti air tebu, nenas .Ini akan memberi kesan yang tidak baik pada bayi di dalam kandungan serta ibu. Jika makan ikut rasa tekak, diabetis, darah tinggi mula menyerang para ibu amal.
Diabetis , darah tinggi semasa hamil sangat ditakuti oleh lara ibu, cegah sebelum melarat! Kebiasaannya mereka yang mengalami masalah ini kebiasaan peluang bersalin awal sangat cerah iaitu bersalin paksa . Hal ini demi kesihatan ibu dan bayi dan boleh mengakibatkan kelahiran bayi pra matang dan kematian bayi di dalam rahim. Lily masih ingat lagi semasa hamil rizqi, ditahan wad kerana mengalami sakit-sakit di bahagian perut.  Kakak dikatil hadapan lily lihat adak sungul walaupun keluarga yang hadir begitu ceria. Lily memberanikan diri menegur dan berborak yang pasti mengenai bayi dalam kandungan masing -masing, kakak itu menceritakan bahawa bayinua telah meninggal dunia di dalam perut. Doktor memaksa beiau untuk bersalin awal akibat diabetis dan darah tinggi yang beliau alami,. Wallahualam..
Dari kisah itu,para ibu sila memberi perhatian sepanjang kehamilan anda dengan supliment dari bahan semulajadi shaklee dengan set diabetis semasa hamil -----》》》》》》》
Vitalea         ♢   mengandungi zinc untuk penghasilan insulim
B complks    ♢   menggalakkan metabolisma gula dan lembebasan tenaga
Ostematrik  ♢   membekalkan magnesijm yg diperlukan pesakit diabetis
Esp              ♢   membantu mengawal insulin dlm darah
Harga set diabetis :-
Vitalea       -----》》 RM 88.75 
B compleks -----》》 RM 53.75
Ostematrik ----》》 RM 61
Esp ----------》》 RM150
jumlah mengikut harga pasaran RM 353.50,  kegunaan setiap produk diantara dua bulan hingga 4 bulan, untuk memdapatkan harga super jimat 15-20% mendaftar sebagai ahli shaklee RM75 seumur hidup bersama lily :)
Mencegah lebih baik dari merawat ♡♡♡♡
▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪

▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪▪

Ingin menjadi jutaan muslimah ??
Hubungi lily di talian 017 6784153
Pages FB: cahayaummurizqi.blogspot.com
Email: nlabdullah8909@gmail.com
♡Free konsultasi♡
Lily juga menyediakan perkhidmatan COD di Petaling jaya, temerloh, mentakab pahang
serta penghantaran pos diseluruh Malaysia,brunei,singapura dan indonesia 

salam sayang♡♡

Ingin berkongsi persoalan mengenai penyusuan ? Kehamilan ? Berpantang? Jangan segan - segan hubungi lily ye :)

I love, sharing is caring ♡♡

No comments: