Saturday, 13 December 2014

Sakit Gigi membuatkan anda mula bertukar menjadi HULK

Sakit Gigi membuatkan anda mula bertukar menjadi HULK

Allahuakbar! Allah maha besar, yang menyembuhkan segala penyakit.

Assalammualaikum, apa khabar semua? Beberapa hari ini kak kiah sakit gigi, tika ini pun masih sakit gigi gagahkan jua buat entry agar tidak layan kesakitan sakit gigi yang dialami ini hukhuk..
Bercakap mengenai sakit gigi, alahai jangan main-main orang sakit gigi ini mood memang tidak dapat dijangka orang tua-tua cakap kalau dengar ayam dok berkokok pun rasa hendak marah ini kan pula hal-hal lain yang boleh membuatkan kak kiah bertukar menjadi hulk ok hehehhe.. Bila bertukar hulk jangan ditegur karang dapat playar dimuka nanti seperti gambar diatas hehehe. Penangan sakit gigi Allah sahaja yang tahu

Rawatan Islam merawat sakit gigi

Membaca tujuh kali ayat Al Ana'm dan ayat Surah Al-Mulk 

Selain itu boleh mencuba merawat sakit gigi dengan menggunakan

  • cuka
  • garam bukit
  • bunga cengkih
  • bawang putih

Cara-cara merawat sakit gigi :-


  1.  Panaskan cuka asli ruqyah dan tambah garam bukit biarkan dalam keadan suam - suam dan kumur ditempat yang sakit gigi
  2. Sumbatkan bawang putih yang dihancurkan ke lubang gigi yang sakit
  3. Kunyah bunga cengkih dan sumbat ke dalam lubang gigi yang sakit


Ini antara petua yang diamalkan jika anda sakit gigi akibat gigi berlubang kususnya. Dalam situasi kak kiah ini, sakit gigi yang tidak dapat dikenal pasti sama ada gigi berlubang mahupun alergik. Haru biru dibuatnya menahan sakit gigi ini 

Selain itu juga, kak kiah ingin berkongsikan apa yang kak kiah lakukan bagi menangani masalah sakit gigi kak kiah ini.

 

Sakit gigi dan Shaklee


Basic H Shaklee


Pagi tadi bangun tidur kak kiah bancuhkan setitik basic H shaklee ini kedalam cawan dan kumur-kumur, haa.. korang mesti fikir selamat ke? tiada bahan kimia ke? sebenarnya basic H shaklee ini 100% dari bahan semulajadi iaitu yang diekstrak dari minyak jagung dan kelapa. Multi kegunaan tau selain dari basuh baju, rendam sayuran so kak kiah sahaja ingin mencuba. Hasilnya ok ianya membantu tiada denyutan pada gusi kak kiah. Sempat juga kak kiah memasak

Ostematrik  


Kak kiah ambil 2 biji sebelum tidur membantu memberi kelegaan akibat keradangan sakit gigi kak kiah ini, boleh tidur jika tidak bercinta meleleh air mata menahan sakit uwaaa.. 

Ostematrik memang bangus untuk gigi ianya dipenuhi dengan kalsium yang tinggi. Ostematrik ini bertindak seperti pain killer, macam ubat tahan sakit tu. Ubat sakit yang tablet kuning kak kiah payah tol hendak makan, dengan ostematrik ini senang pula sebab yakin ianya memang tiada sebarang campuran bahan kimia #free drug :)


Moga malam ini kak kiah dapat tidur tanpa ganguan sakit gigi ini ye, doakan kak kiah cepat sembuh ye heheh . Kita berikhtiar Allah yang menyembuhkan:) .Sakit pengampun dosa. ''Allah jua yang menyembuhnya, Berdoalah nescaya akan diperkenankan''


sakit gigi dan gusi


Jika anda semua mahu menyertai keluarga Shaklee kak kiah boleh hubungi kak kiah bila-bila masa sahaja, jangan malu bertanya, jika malu bertanya sesat jalan heheheh..

Ingin dapatkan produk Shaklee ?


Anda boleh hubungi kak kiah segera untuk membuat 
tempahan dan pesanan produk shaklee diatas, 
sebarang pertanyaan serta cadangan boleh hubungi di 
talian :-
 Berminat untuk jadi ahli Shaklee ? Ingin mendapatkan 
harga lebih jimat dengan ahli shaklee?Mahu mulakan 
bisnes tanpa modal yang memeningkan? hubungi,

 



 0176784153 whatapp/call/sms/telegram ( Pn.Lily)

email: nlabdullah8909@gmail.com

fb: Norlaili abdullah

instagram: norlailiabdullah

fb pages: cahayaummurizqi.blogspot.com  (like

untuk info lebih menarik

PENGEDAR SHAKLEE KAWASAN PETALING JAYA 
( COD : TAMAN DATO HARUN , TAMAN MEDAN , DESA MENTARI , PJ STATE , SG WAY)








7 comments:

Kamalia Auderina Lee said...

Ngerinya memikirkan sakit gigi..sebaiknya cegah sebelum jadi sakit..cukup kalsium, sentiasa berus dan flos gigi, insyaallah

nila anggraini said...

Bak kata orang-orang "lebih baik sakit hati daripada sakit gigi" menggambarkan sakit sungguh jika sakit gigi ni....maka dari itu...jagalah kebersihan gigi anda dan jangan sampai kekurangan kalsium. Amalkan pengambilan Ostematrix setiap hari untuk tulang dan gigi yang sihat.

Promosi Serentak Vita C Plus, VitaE Complex dan Collagen Powder di Penghujung Tahun

nurulhuda sobari said...

Kalau sakit gigi memang tak leh nak buat apa dah. selagi gigi tu tak dicabut atau baik, memang jadi hulk sat..huhuu

JommSihatDanCantik -> TESTIMONI KOLAGEN SHAKLEE

sicomel ayatulhusna said...

Sakit gigi memang menakutkan...nak buat apapun semua tak kena...lebih baik cabut dari menderita macam tu.

amaran pengambilan supplement ketika hamil adalah sangat penting

Syira Masyiramaro said...

Kena jaga gigi sejak awal..kalao makan makanan manis atau dah makan tu cepat2 gosok gigi.penjagaan gigi pwnting sebab tu dalam 1 tahun kena 2x jumpa doktor gigi

niny fariza said...

Pernah sekali hubby sakit gigi pastu hari ahad klinik banyak tutup..sampai sanggup nk balik kelantan sbb ahad keje..pusing punya pusing jumpa gak klinik...sengsara sebenarnya sakit gigi ni.

Zoe Abigail Adamant said...

Masa hamil anak pertama, masa tu kandungan mencegah 7 bulan...kena serang sakit gigi..adui memang terganggu emosi..lepas 1 minggu lebih,bengkak nya dah turun sikit,tunggu apa lgi pegi cabut,,lega sangat..masa tu belum bercinta dengan Shaklee lagi