Saturday, 22 November 2014

Tip kempiskan perut selepas bersalin agar tidak menggeleber seperti Sumo

Tip kempiskan perut selepas bersalin agar tidak menggeleber seperti Sumo

tip kempiskan perut selepas bersalin

Saat kehamilan adalah saat berlakunya perubahan fizikal untuk si ibu dimana dari segi bentuk tubuh seawalnya tidak menampakkan sebarang perubahan awal di tubuh badan dan berubah dengan semakin berisi mengikut perkembangan kehamilan. Para ibu selepas melahirkan bayi pasti mengimpikan bentuk tubuh seperti sediakala.Paling utama adalah misi untuk kempiskan perut seperti sediakala agar tidak kelihatan menggeleber selepas bersalin. Normal bagi setiap ibu yang ingin kelihatan cantik seperti sediakala dimana dengan memiliki perut yang kempis seperti sediakala.Kak kiah tidak menafikan juga mengimpikan seperti itu kan? Adakah dikalangan ibu yang tidak mahu perut kempis selepas bersalin? hehehe..





Jom sebelum kak kiah berbicara dengan lebih mendalam bagi mengupas topik kita ini, saksikan senaman ringkas bagi kempiskan perut yang mudah untuk kita lakukan di rumah sahaja :)






Bagaimana untuk kempiskan perut selepas bersalin ?

Kak kiah teringat kisah dari kawan kak kiah yang merungut mengenai suaminya dimana suami beliau sudah mula bersungut dengan bentuk badannya selepas bersalin,perut bertingkat-tingkat lemaknya seperti hamil 6 bulan. Aduss, alangkah sedihnya kan bila berada di dalam situasi sebegitu? ambil langkah yang positif anggaplah teguran dari suami adalah teguran penuh kasih sayang, So, bertindaklah sekarang bagi mendapatkan kembali perut kempis selepas bersalin serta figure body seperti zaman kegemilangan dahulu. Cewah! impau zaman kegemilangan la pula ye hahahha..kak kiah ini bab mengimpau kenangan balik boleh sengih macam kerang busuk juga hehehe.

Ok, berbalik pada topik kita, bagaimana untuk kempiskan perut selepas bersalin ini? berikut panduan untuk ibu semua :-

  •   Pengambilan makanan herba
Orang zaman dahulu mengamalkan pengambilan herba tradisional dimana ianya mempunyai pelbagai khasiat untuk ibu selepas bersalin terutama bagi kempiskan semula perut selepas bersalin. Berikut merupakan harba-herba tradisonaal yang boleh diamalkan untuk kempiskan perut selepas bersalin

  • Temulawak – mengeluarkan toksin dari hati, mengawal kandungan lemak
    dan kadar kolesterol di dalam badan, mengurangkan kekejangan otot, dan
    mengawal masalah keputihan.
  • Lada pintal – menghilangkan bau badan dan mengurangkan masalah keputihan.
  • Kayu serapat – membantu kesihatan rahim yang optimum, mengurangkan
    kegatalan dan keputihan, membantu melancarkan kitaran haid dan sebagai
    awet muda.
  • Tahi angin – melancarkan peredaran dara, mengurangkan masalah angin meroyan dan mengurangkan masalah jangkitan kuman pada kulit.
  • Sireh – baik untuk mengurangkan masalah keputihan, menstabilkan kitaran haid dan menghilangkan kegatalan.
  • Manjakani – membantu menegangkan otot faraj, menganjalkan kulit selepas bersalin,
    baik untuk menegangkan payu dara dan menstabilkan hormon
Pelbagai jenis herba yang boleh diambil oleh ibu-ibu bukan sahaja untuk kempiskan perut malahan untuk mengambalikan penjagaan kesihatan yang optimun selain dari pemilihan set bersalin lengkap selepas bersalin

  • Jaga pemakanan

Pemakanan merupakan faktor utama yang menyumbang kepada kegemukan serta perut buncit kembali selepas slim. Makanya ambil makanan berkhasiat seperti sayur-sayuran dan buah-buahan serta elakkan pemakanan yang berlemak serta berminyak 
  • Pemakaian bengkung semasa berpantang
Sejak dari dahulu lagi dari zaman ibu serta nenek kita memang sangat ditekankan pemakaian bengkung. Sesetengah golongan ibu pada zaman kini enggan lagi memakai bengkung katanya rimas dan melecehkan. Tahukah anda bahawa memakai bengkung sangat penting bagi mendapatkan kembali bentuk badan serta perut yang kempis. Makanya jangan ada alasan untuk tidak memakai bengkung ye :) Jika mahukan perut kempis haruslah berkorban kan heheh

  • Kerap menyusukan bayi
Percaya atau tidak bahawa dalam tempoh awal berpantang, jika anda kerap menyusukan bayi anda semasa berpantang jumlah pembakaran kalori berlaku sangat tinggi jika anda terus menyusukan bayi anda. Tempoh berpantang sangat tepat bagi menurunkan berat badan serta kempiskan perut makanya sangat rugi jika anda tidak mengambil peluang ini.Tip untuk tingkatkan susu badan agar ibu semua berpantang dengan riang ^_^


  • Kerap bersenam
Senaman merupakan aktiviti yang sangat bagus untuk dilakukan oleh para ibu malahan seluruh lapisan masyarakat harus mengamalkan senaman bagi menigkatkan lagi kesihatan yang lebih baik.Bagi ibu selepas bersalin sangat digalakkan melakukan senaman bagi mendapatkan kembali perut kempis dan juga bentuk asal seperti sediakala.Jika anda tidak berkesempatan melakukan senaman yang lasak cukuplah dengan melakukan senaman seperti senaman aerobik selama 30 minit 3 kali seminggu mahupun dengan aktiviti mengemas bilik serta menyapu halaman rumah juga memadai.


Set bersalin shaklee

Haa..jika sudah mengikuti tip yang kak kiah cadangkan ini dengan konsisten pasti membuahkan hasil.Bagi ibu yang ingin mendapatkan set bersalin yang membantu pembakaran lemak berkilo-kilo jom mencuba set bersalin shaklee

langsing selepas bersalin

Melakukan senaman site up merupakan senaman yang sangat berkesan, ikuti tutorial video yang kak kiah sediakan diatas ye :) Insyaallah akan memperolehi bentuk badan langsing serta perut kempis selepas bersalin,Suami pasti senyum lebar melihat isteri cantik menawan hehehe



Selamat mencuba!

Ingin dapatkan produk Shaklee ?


Anda boleh hubungi kak kiah segera untuk membuat tempahan dan pesanan produk shaklee diatas, sebarang pertanyaan serta cadangan boleh hubungi di talian :-
 Berminat untuk jadi ahli Shaklee ? Ingin mendapatkan harga lebih jimat dengan ahli shaklee?Mahu mulakan bisnes tanpa modal yang memeningkan? hubungi,





 0176784153 whatapp/call/sms/telegram ( Pn.Lily)

email: nlabdullah8909@gmail.com

fb: Norlaili abdullah

instagram: norlailiabdullah

fb pages: cahayaummurizqi.blogspot.com  (like

untuk info lebih menarik

12 comments:

fisha hasan said...

Wahh. Menarik.. Boleh terus dpt tips gerakan senaman kempiskan perut.. Blh terus practis. . Kalau ambil bersama supplement turunkan berat badan. Lagi cepat hasilnya..
Tips Atasi Kulit Kering

Akak Vitamin said...

Segannya kalau perut buncit. Sebab tu kena jaga makan dan topup suplemen & exercise

mama hantek said...

Saya dapati mengambil cinch tea Shaklee juga berkesan hilangkan buncit selepas bersalin

Nik Azimah Awg Hamat said...

Herbalax blh membantu utk kempiskan perut.boleh cuba utk kesan yg positif

laksam kelantan yang lazat

Syira Masyiramaro said...

yang penting jaga makan, senaman komited je..bab herba tu best.panas herba mampu buatkan lemak kita cair kan? Shaklee pun ada untuk bantu kita kurus lepas bersalin.mudah dan selamat.senang nak dapat dari SID

SUNITA ARZANSU Supiyan said...

best nie...suke buat senaman gitu.lps nie nak amalkan lgi.

Karnival Upin & Ipin 2014,PICC Putrajaya

sicomel ayatulhusna said...

Makan supplement di iringi pula dengan senaman insyaallah akan nampak hasil yang lebih ketara.

kelebihan kacang soya

Niny fariza said...

Perut kempis idamna semua wanita..

Idea Kabinet Dapur

Ila Fyra said...

Memang susah hati kalau perut masih buncit walaupun selepas bersalin. Kena rajin buat senaman dan amalkan supplemen Shaklee yang bersesuaian.
Baca Tentang Set Berpantang Terbaik

faezah mohd said said...

senaman yang saya suka lakukan menari,kira ok jugak kan untuk nak kempiskan perut?

Nursimatun said...

Perut ni pun dah makin naik. risau juga ni... kena cepat2 dapatkan herblax ni... hihihi

Tips Cepat Hamil Untuk Isteri Yang Kerapkali Keguguran: Jom Ikhtiar Sebelum Usia Makin Meningkat!!

asma el Kareem said...

Ada kes baru lepas bersalin tapi perut macam orang mengandung lagi..tapi beri juga tempoh pada tubuh untuk kembali kepada bentuk asal. Senaman tetap penting makanan pun kena jaga

Idam IPad Air 2