Monday 17 November 2014

Tip Menjadi Seorang Mukmin yang Bahagia


Tip Menjadi Seorang Mukmin yang Bahagia



Assalammualaikum, Alhamdulillah atas segala nikmat kurniaan ilahi.Sedikit perkongsian dari saya agar menjadi menfaat terutama untuk diri saya sendiri serta anda semua. Menjadi insan yang bahagia menjadi dambaan setiap makhluk di muka bumi ini,Hasil dari perkongsian ilmu yang saya perolehi moga dapat saya perolehi ganjaran pahala atas niat untuk sama-sama menyampaikan pesanan yang baik

Saya bukan insan yang sempurna,bukan juga seorang ilmuan yang tinggi tetapi saya sentiasa mahu menimba ilmu yang bermanfaat agar dapat sama'sama memberi manfaat pada orang lain.

Teringat dalam kisah nabi dan para sahabat, jika kita bersahabat dengan penjual minyak wangi, maka wangian itu akan terharum di badan kita, jika bersahabat dengan pembuat besi maka percikan api itu terkena juga kepada kita. Carilah sahabat yang bisa membawa kita ke syurga :) Moga Allah menemui sahabat syurga kepada saya ^_^
 seringkali terdetik dihati begitu kan? moga dengan perkongsian ini dapat mendidik lagi hati yang sering leka kepada sesuatu yang lebih baik. Nabi juga berpesan sampaikan pesananku walau sepatah ayat :)

Tip menjadi insan yang bahagia


  • Solat Tahajud
  • Membaca Al quran.
  • Selalu berjemaah di masjid
  • Menjaga solat dhuha
  • Menjaga Wudhu (kesempurnaan wudhu)
  • Sentiasa beristifar
InsyaAllah hidup anda pasti dilimpahi rahmat serta maghfirah dariNya


Doakan kalian kepada saya agar saya menjadi insan yang memperolehi kebahagian di dunia serta akhirat, memperolehi kemanisan iman, isteri yang penyejuk hati suami, seindah hiasan dunia (wanita solehah) ibu yang penyayang yang berjaya mendidik anak dengan didikan agama ISLAM Aamiinn.. 


***Yang baik datangnya dari Allah yang kurang dan lemah dari diri saya sendiri, jika terdapat sebarang kesilapan penyampaian mahupun maksud , perkongsian ilmu , sila meninggalkan pesanan didalam ruangan komen mahupun email ke nlabdullah8909@gmail.com . 



No comments: