Thursday, 13 November 2014

SENAK PERUT MEMBUATKAN SENYUMAN KELAT

SENAK PERUT MEMBUATKAN SENYUMAN KELAT

Assalammualaikum semua, sihat semua?2 3 hari lepas kak kiah mengalami senak-senak perut, memang tidak senang duduk dibuatnya.Makan pun tak berapa nikmat dek keran senak-senak perut hinggakan pencernaan iaitu pembuangan air besar pun tidak.Perut kembung dan senak perut makanya hendak makan pun tidak selera di buatnya, senyuman pun jadi kelat la kan hehehe,

senyuman kelat


Punca-punca senak perut / kembung perut

senak perut dan kembung perut

So, dari hal berikut kak kiah muhasabah diri, cewah! memikirkan apa punca boleh berlaku kembung perut ini? Al maklum la kak kiah ini ibu menyusu pasti lagi bimbang jika si kecil turut mengalami keadaan seperti kak kiah ini kan.
PEMAKANAN
Pemakanan merupakan faktor utama dalam penjagaan kesihatan, elakkan makanan yang sejuk, berangin seperti rebung,jantung pisang


MINUMAN
Minuman kafein seperti teh,nescafe harus dielakkan terutama bahi ibu yang menyusu hal ini bimbang si manja akan terkena kembung perut

minuman kafein
Setelah diteliti kak kiah teringat ada mengambil makanan seperti diatas, itu la sebelum makan tidak ingat dunia kan hehe, alhamdulillah nasih baby rizqi tiada apa-apa masalah.

senak perut dengan papermint ginger

Pepermint Ginger

Pilihan yang baik untuk membantu melegakan senak perut,angin di dalam badan serta kembung perut.Bagi ibu hamil yang seringkali mempunyai masalah loya-loya boleh mengambil papermint ginger ini.Campuran dari halia serta daun pudina yang sangat dikenali untuk membantu melegakan senak perut serta perut kembung ;) 
Kak kiah juga mengambil Ostematrik 2 biji bagi membantu melegakan perut yang dimasuki angin.Ambil malam esok bangun senang pembuangan air besar, Alhamdulillah. Mencegah lebih baik dari merawat. Setuju?
Sebarang pertanyaan boleh dikongsikan di ruangan komen dibawah ;) pasti kak kiah bantu, jika mahu respond yang segera bokeh email @ hubungi kak kiah :- 

Untuk pertanyaan produk serta maklumat lanjut sila ye :)

Ingin dapatkan produk Shaklee ?

Anda boleh hubungi kak kiah segera untuk membuat tempahan dan pesanan produk shaklee diatas, sebarang pertanyaan serta cadangan boleh hubungi di talian :-
 Berminat untuk jadi ahli Shaklee ? Ingin mendapatkan harga lebih jimat dengan ahli shaklee?Mahu mulakan bisnes tanpa modal yang memeningkan? hubungi,





 0176784153 whatapp/call/sms/telegram ( Pn.Lily)

email: nlabdullah8909@gmail.com

fb: Norlaili abdullah

instagram: norlailiabdullah

fb pages: cahayaummurizqi.blogspot.com  (like

untuk info lebih menarik

   

13 comments:

Nursimatun said...

Memang senyum kelat lah kan... Angin dalam badan berpusing2 jer... hihihi


Ibu hamil Risau Komplikasi Pada Diri Akibat HB Darah Rendah

mama hantek said...

Hihihhi tapi memang betul, bila si kecil kembung perut, mati kutu juga mula -mula dulu sebab tak dapat cam. Sekarang alhamdulillah, boleh cam dah jika baby kembung. Yang dewasa ni pulak, kena kembung ni, jangan kata perut je berangin, satu badan rasa berangin, rasa nak naik angin je hahhaa

fisha hasan said...

Kalau angin dlm perut.. Mmg Senyum kelat lah.. Nak Berdiri betul pn tak boleh.. Kena simpan peppermint ginger plus sokmo dlm beg.. Terbaik..
SELENIUM BOLEH MEMBANTU MENGELAKKAN LELAKI DARI MANDUL

sicomel ayatulhusna said...

Tersalah makan pun boleh senak perut, jenis yang selalu sedawa tu pun dikatakan juga salah satu banyak angin dalam badan...makanya kena telan peppermint juga lah jawabnya.

Niny fariza said...

Saya amalkan pengambilan peppermint ginger semasa alahan di awal kehamilan..

Jom baca: Kulit Kering dan Menggelupas

nurulhuda sobari said...

Kalau kembung memang tak selesa. Kalau dah membuang angin senyum sampai ke telinga

TERSEKSA SEBAB BUASIR

Nik Azimah Awg Hamat said...

senyuman mmg takkan manis jika menahan senak perut..memulas-mulas!

miliki zuriat sendiri

Akak Vitamin said...

Kadang makan terlalu gelojoh, tak menentu boleh juga menyababkan senak perut..

Ain Ridzuan said...

Kalau saya tengah sakit perut, senyum kelat pon tak mampu.. hehe. Yang penting kena jaga pemakanan dan waktu makan.

ieda dayah said...

senak perut, boleh mendatangkan marah jika orang buat hal dgn kita wlaupun hal kecik.. selagi tak kluar angin tu, selagi tulah menanggung sakit.. munkin ade yg tak suka mkan halia kan? jd bolehla cuba ambil peppermint untuk bantu hilangkan mslh senak perut..

syuhada salleh said...

Huhu...senak perut memang tension habis..alhamdulillah ada vitamin shaklee ;)

supplement eshoppe said...

sakit perut memang x selera nak senyum dah, yang penting perlu menjaga pemakanan..

asma el Kareem said...

Dia kalau dah lega senyum sampai telinga!!!

Persediaan Sebelum Bersalin : Cara Meneran Yang Betul