Saturday, 15 November 2014

Kini tiada lagi Kotoran Degil di Pakaian Uniform dan pakaian harian

Kini tiada lagi Kotoran Degil di Pakaian Uniform dan pakaian harian 


Assalammualikum, salam sejahtera semua, terima kasih semua kerana setia berkunjung blog kak kiah ini ye hehehe.. Mencuci pakaian yang dipenuhi pelbagai kotoran pastinya setiap cucian mahukan kebersihan seperti sediakala kan? Kebanyakan golongan hawa ini semestinya cerewet dengan kesan kotoran pada baju yang tidak tanggal lebih-lebih lagi ianya merupakan pakaian rasmi kerja yang dipakai oleh kita sendiri mahupun encik suami kan :)

Sebelum ini kak kiah bercinta juga la hendak memberus baju kerja encik suami terutama pada bahagian koler baju.Pernah juga la mengambil kangkah mudah dengan rendam clorok akibatnya warna baju semakin luntur.Haii..muncug sedepa la nanti empunya baju. Maklum la encik suami kan askar yang penuh dengan kekemasan pada pakaian. Kalau silap site iron mau kena denda pula nanti. Hamboii.. baju i sendiri tiada hendak site sangat ironnya hehee..

Kesan kotoran tanggal


Hendak di jadikan cerita lagi, dalam 2 minggu lepas begitu la papa rizqi menjalani latihan di dalam hutan, U oll namanya masuk hutan semestinya kesan lumpur lecak belantara di dalam hutan melekat di pakaian uniform papa rizqi ini, haisshh..camne kak kiah nak buat ini? hendak rendam dengan clorox lagi ke? angkat tangan tak berani kak kiah. Dengan mangkuk masakan hitam legamnya kak kiah hendak memberus? alahai.. menangis 3 hari 3 malam hehehe.. So, kak kiah baru teringat dangan Basic H Shaklee ini yang baru je sampai kak kiah oder online, senang je kan klik klik siap!

kotoran pada baju hilang


Dengan semangat keterujaan hendak mencuba, ye la sebelum ini kak kiah dengar sahaja kawan-kawan menceritakan basic h ini so kak kiah hendak la mencuba bak kata pepatah tak kenal maka tak cinta kan, belum cuba belum tahu hasilnya ;)
KANDUNGAN BASIC H SHAKLEE
Kak kiah rendamkan mangkuk masakan yang hitam legam itu beberapa titik sahaja basic h dan kak kiah rendam uniform papa rizqi ini dengan mencapurkan beberapa titik basic h di dalam pakaian. Hasil dari basuh baju uniform,itu dia hijau lumut hitam coklat bagai semua keluar.. Eeeee.. geli mak nak! hehheehhe

Perbezaan bahan peluntur dengan Basic H Shaklee

Kak kiah ini membuat research apa kandungan basic h shaklee ini, selamat ke? ada bahan kimia ke apa kotoran tanggal dibuatnya . Tahukah anda bahawa bahan pencuci kebanyakan mengandungi toksin yang boleh meresap ke dalam badan melalui kulit atau sistwm pernafasan dimana bahan pelarut sintetik boleh mengganggu keseimbangan hormon seperti butly cellosolve merupakan sejenis neurotoksik dan bahan yang merengsakan hidung. Selain itu morfolio merupakan bahan toksik yang boleh merosakkan hati dan ginjal dimana ammonia yang terkandung didalam bahan pencuco merupakan sejenis racun yang merengsakan kulit, mata dan sistem pernafasan.Berbeza dengan Basic H Shaklee H2 yang tidak mengandungi bahan-bahan di atas mahupun bahan-bahan yang merbahaya.

Apa pula kandungan basic H Shaklee?

Basic H Shaklee sentiasa selamat dimana ianya berasaskan dari bahan semulajadi iaitu :-
  • Yang dieksteak daripada jagung dan kelapa
  • Biorosot
  • Tanpa frostat
  • Bungkusan yang boleh dikitar semula
  • Tanpa bahan pewarna
  • Selamat untuk sistem septik dan pembentungan 

Wahh! Lega la hati dan tiada keraguan untuk menggunakan basic h shaklee ini kan, yang penting tiada bahan kimia. ;) Mummy semua jika hendak basuh sayur dan buah pun boleh tau! sebab itu la kak kiah jatuh cinta dengan basic h shaklee ini, hendak mop lantai cuci tingkap,pinggan mangkuk serba boleh ^6^


Ingin dapatkan produk Shaklee ?

Anda boleh hubungi kak kiah segera untuk membuat tempahan dan pesanan produk shaklee diatas, sebarang pertanyaan serta cadangan boleh hubungi di talian :-
 Berminat untuk jadi ahli Shaklee ? Ingin mendapatkan harga lebih jimat dengan ahli shaklee?Mahu mulakan bisnes tanpa modal yang memeningkan? hubungi,





 0176784153 whatapp/call/sms/telegram ( Pn.Lily)

email: nlabdullah8909@gmail.com

fb: Norlaili abdullah

instagram: norlailiabdullah

fb pages: cahayaummurizqi.blogspot.com  (like

untuk info lebih menarik

16 comments:

Nursimatun said...

Memang best basic h ni. Kak Tun sendiri pernah guna untuk kasut sekolah anak...


Kisah Benar!!! Sembelit Ibu Muda Ketika Berpantang Undang Masalah Jiwa

fisha hasan said...
This comment has been removed by the author.
fisha hasan said...

Saya memang akan beli basic H ni.. Rendam Sayur n buahan.. Mmg sblm ni Kalau basuh saja, Ada lagi bhan asing2 yg Ada di situ.. Bhan2 kimia dia.. Bhaya utk kesihatan..
Rawat Pelbagai Penyakit Dengan Hanya 1 Botol Penawar

Niny fariza said...

Produk yang patut ada dirumah..saya pun belum ada stok lagi ni..


Ikan Budu

mama hantek said...

Belum try lagi rendam pakaian, tapi rendam periuk yang melekat kerak hangit tu,memang tanggal

Syira Masyiramaro said...

Sy selalu buat untuk bersihkan kotoran di dapur dan lantai..mmg terbaik

SELAMAT HARI DIABETES SEDUNIA 2014

Syira Masyiramaro said...
This comment has been removed by the author.
CahayaUmmu Rizqi said...

nursimatun :

nanti boleh oferkan pada kakak yg anak2 sudah bersekolah, memang best basih h ni kan

CahayaUmmu Rizqi said...

fisha hasan: betul itu, bahan kimia bahupun bahan yg mengandungi toksik sgt bahaya untuk kesihatn, basic h shaklee mesra alam sangat bagus diguna seisi keluarga:)

CahayaUmmu Rizqi said...

niny fariza : sangat jimat basic h ini..berbulan tahan, cpt dapatkan harga pun berbaloi sgt :)

CahayaUmmu Rizqi said...

mama hantek : setuju sgt, saga rendam periuk en hbby yg bakar guna kayu2 api semasa latihan didlm htn habis tanggal kesan hitam legam tu hehehe

CahayaUmmu Rizqi said...

syira : betul tu..sangat setuju.jadi rajin je nak mop lantai kan hehehehe

Nik Azimah Awg Hamat said...

Mmg best basic H ni..saya gunakan utk cuci bj sekolah ank..

turunkan berat badan dengan minyak ikan?

nurulhuda sobari said...

Saya memang guna basic h untuk basuh botol anak-anak, baju sekolah, mandikan diorang (kalau demam, macam-macam lagi lah

JommSihatDanCantik -> TERLAMPAU KEMARUK MAKANAN UNDANG PELBAGAI MASALAH

irene kass said...

Saya hadiahkan basic h dirumah ibu dan cakap pada dia yang basic h adalah pencuci serbaguna.. seronok betul dia guna hampir apa saja yang dia basuh dia letakkan basic h bersama..

asma el Kareem said...

Terbaik basic H. Kena ada setiap rumah ni

Tenaga Terlebih Tak Boleh Tidur