Friday, 28 November 2014

Rahsia kecergasan tubuh badan agar tidak sering lesu sepanjang hari

Rahsia kecergasan tubuh badan agar tidak sering lesu sepanjang hari 

Rahsia kecergasan tubuh badan agar tidak sering lesu sepanjang hari



Keletihan serta kelesuan memberikan impak yang besar bagi melakukan tugas seharian terutama bagi yang berkerjaya.Bagi golongan ibu akan memberi impak pada pengurusan tugas dirumah yang memerlukan tenaga yang kekal aktif.Jika badan letih dan lesu pastinya terasa mahu baring sahajakan.


Kak kiah juga apabila merasakan keletihan dan kelesuan apa juga perkara tidak menjadi kerana tenaga yang kekal aktif sangat penting bagi menguruskan segala tugasan dirumah mahupun dipejabat


Punca badan menjadi letih

Banyak faktor yang mempengaruhi badan menjadi letih diantaranya ;-

PEMAKANAN

  • Kurangnya pengambilan makanan yang seimbang serta berkhasiat seperti sayur-sayuran,buah-buahan,protein, karbohidrar dimana mengakibatkan badan kekurangan nutrisi penting
  • Kerap mengambil minuman ais sangat dilarang oleh orang-orang tua dimana ianya akan mengakibatkan badan mudah letih dan lesu serta membuatkan urat badan tegang. setuju?
KURANG SENAMAN

  • Bila kurang senaman dan badan tidak berpeluh makanya badan lagi seperti lemak membina sangay mudah kan, bila lemak semakin lama membina maka badan lagi mudah letih dan lesu.Bersenamlah sekurang-kurangnya 15-30minit dalam seminggu
PENGAMBILAN SUPPLIMENT 

  • pengambilan suppliment sangat penting bagi membantu badan kekal bertenaga.Mengapa begitu ye? yelah kan kalau la anda jenis yang tidak gemar mengambil sayur-sayuran serta pemakanan yang berkhasit bagi memenuhi keperluan nutrien yang diperlukam tubuh badan bagaimana unuk badan kita mendapat nutrien yang diperlukan betul kan? Vitalea Shaklee memenuhi keperluan diatas iaitu 

Mengapakah VITALEA SHAKLEE berbeza :-


  • Vitalea Shaklee mengandungi 30 nutrisi harian lengkap yang diekstrak daripada sayuran dan buah
  • 12 vitamin dan 7 mineral penting sebagaimana disarankan RDA
  • Diformulakan secara komprehensif dan sangat seimbang
  • Tablet Vitalea shaklee disaluti dengan serbuk nutrisi spirulina
  • Merupakan tablet multivitamin yang paling pantas di dunia dan terlarut di dalam air serta tubuh manusia

Kelebihan VITALEA SHAKLEE

  • Penambahan tenaga segera dimana ianya membantu kecergasan tubuh badan dan kekuatan mentel, pemberi tenaga serta membantu sistem memori dan fokus dalam aspek pembelajaran serta tugas seharian
  • Pelengkap nutrisi dimana jika kekurangan pelbagai vitamin dalam diet harian terutama bagi golongan vegeterian dan anaemia
  • Membantu tingkatkan metabolisma badan seta melambatkan proses penuaan
  • Menyediakan nutrisi lengkap dalam elemen penting pada sel tubuh
  • Membantu Melindungi organ,buah pinggang,jantung dan hati
Teguran dari suami !
 
Sedikit perkongsian dari pengalaman diri kak kiah sendiri yang breastfeeding bayi dimana apabila menyusukan bayi dengan susu badan sangat memerlukan tenaga yang maksima mungkin kan?

Dek kerana berjaga malam dan tidur tidak menentu pasti membiatkan badan kak kiah lemah lesu dan seangkatannya, haish,. bila badan letih selera makan kak kiah merundum teruk.Ibu menyusu bayi mana boleh tidak makan, jika tidak makan bagaimana untuk menghasilkan susu yang memberangsangkan betul kan?

Akhirnya kak kiah nekad memerlukan suppliment dan bertemu shaklee, kak kiah mencuba set menyusu shaklee diantara kandungannya adalah vitalea
Kesannya badan semakin bertenaga dari sebelum ini biarpun berjaga malam, dan bonus tambahan terasa susu semakin pekat jika tidak seperti jernih sahaja heheh..
Suami tegur dengan hasil susu badan semakin banyak serta tidak lagi lesu.Bila nampak kak kiah letih lesu dan mood tidak baik suami pun tegur

"yang, tak ambik shaklee ke hari ini? letih je tengok..

kak kiah dengar terus tersengih hahahah.. abang..abang.. boleh tahan lawaknya heheheh..

So, mahukah badan anda dihantui dengan keletihan dan kelesuan?

pesan kak kiah:-    ,...tepuk tangan tanga hati ^_^


Sebarang pertanyaan boleh diajukan diruangan komen ataupun klik disini >>>

                             >>> Tanya Kak Kiah <<<

Ingin dapatkan produk Shaklee ?

Anda boleh hubungi kak kiah segera untuk membuat tempahan dan pesanan produk shaklee diatas, sebarang pertanyaan serta cadangan boleh hubungi di talian :-
 Berminat untuk jadi ahli Shaklee ? Ingin mendapatkan harga lebih jimat dengan ahli shaklee?Mahu mulakan bisnes tanpa modal yang memeningkan? hubungi,





 0176784153 whatapp/call/sms/telegram ( Pn.Lily)

email: nlabdullah8909@gmail.com

fb: Norlaili abdullah

instagram: norlailiabdullah

fb pages: cahayaummurizqi.blogspot.com  (like

untuk info lebih menarik

COD dikawasan Petaling Jaya,PJS,Temerloh & Mentakab . 
 
jika anda berada dikawasan ini, lily boleh cod sampai depan 
 
pagar ye ..inssyaallah hehehe..

11 comments:

Akak Vitamin said...

Betul tu kak kiah. Saya pun amalkan set menyusu shaklee. Bila badan bertenaga, susu terasil lebih meriah dan pekat..

Nik Azimah Awg Hamat said...

memang bagus ambik vitalea ni...terutama untuk supermama macam saya

SEJUKKAN BADAN ANAK YANG DEMAM

Norains Sulaiman said...

Vitalea nimerupakan multivitamin yang harus dimiliki oleh semua orang..benda wajib untuk seisi rumah.

ieda dayah said...

vitalea memang dapat memberi tenaga terutama kepada ibu yang menyusukan anak..

NUTRISI PENTING UNTUK OTAK KANAK-KANAK SEDANG MEMBESAR

mama hantek said...

Vitalea tu saya ibarat "ubat kuat" saya seharian hehehe

syuhada salleh said...

Vita lea ni utk student yg sibuk kelas sepanjang hari pun sgt sesuai..hehe

nurulhuda sobari said...

betul tu kak kiah.setuju sangat. kalau huda makan vitalea+b comp jadi supermak! memang xbrasa letih.

JommSihatDanCantik -> BAHANA UBAT DIET

asma el Kareem said...

Kelas kak kiah amal suplemen Shaklee!! Tapi alhamdulillah memang serasi juga dengan saya

Cara Bernafas Ketika Bersalin

Niny fariza said...

Baru jer beli khamis lepas tambah stok vita lea kat rumah..

Indeks Glisemik Rendah

fisha hasan said...

Stok penting tu.. Tak Penat pn dgn vitalea.. Vitamin terbaik.. Wajib tu.. Kalau ibu2 yg pnat bkerja, ayah2 pn blh consune....
http://www.cikvitamin.blogspot.com/2014/11/tips-dan-petua-untuk-kempiskan-perut.html?m=1

Dr Akbar Abdullah said...


Artikel yang menarik. Selain itu, badan juga boleh berasa lesu disebabkan oleh ketidakseimbangan hormon yang dirembeskan oleh kelenjar adrenal. Badan berasa lesu yang disebabkan oleh faktor ini jarang kita dengari namun ia merupakan antara faktor utama kepada gejala keletihan badan. Untuk menghidarinya, pengambilan vitamin sangat digalakkan.