Thursday 30 October 2014

Membaca Doa Sebelum Makan : KISAH LAWAK!

Membaca Doa Sebelum Makan

himpunan kisah lawak
Dulu masa kecil-kecil lagi mak dan aba ajar sebelum makan baca doa, dalam sedang blogwalking kak kiah santai-santai sahaja la cari himpunan kisah lawak nak bagi terapi minda yang agak penat ini, dari melayan perasaan negetif kak kiah positif kan dengan terapi ketawa sikit hehe, so terjumpala kisah himpunan lawak baca doa sebelum makan .

KISAH PAK PANDIR 

Di suatu malam yang damai.. Pak pandir dan isterinya sedang mendengar ceramah agama dari surau yang berdekatan dengan rumah mereka. Antara tajuk ceramahnya adalah membaca doa sebelum makan.

"Ya tuan puan ,sebelum makan hendaklah kita membaca doa dahulu, ini adalah kerana syaitan akan makan makanan kita dan membuatkan kita makan tak kenyang-kenyang.." kata ustaz itu.

Lalu pak pandir ni pun pulang bersama isterinya seusai ceramah malam tu. Semasa sedang makan malam tu, pak pandir tiba-tiba bangun dan meluru ke tandas berkali-kali. Tak cukup dengan tu, tidur malam pula pak pandir asyik terkentut memanjang.

Isterinya hairan melihat keadaan pak pandir lalu bertanya kepada Pak Pandir

"Awak makan apa sampai jadi camni?"

"Tadi saya makan julap tidak membaca doa sebelum makan, biar padan muka syaitan tu,berak-berak makan julap.. Muahahaha!!"

Sesungguhnya,niat pak pandir memang suci... membaca doa sebelum makan , pak pandir oo pak pandir hahahha

Aura kentut 

Apa yang dapat kak kiah ulaskan dari kisah pak pandir ini, aura kentut tu pasti membuatkan gelak tawa kan haha, kalau husband kak kiah bagi jawapan camtu mau guling-guling kak kiah gelak hahah, tengah marah pun boleh ketawa lau begitu gayanya heheh 

sumber: cerita lawak

No comments: