Thursday 4 December 2014

Cara ke Branch baru HQ Shaklee Sunway Pinnacle agar tidak tersesat

Cara ke Branch baru HQ Shaklee Sunway Pinnacle agar tidak tersesat



  
Asslammualaikum, salam ukhwah semua :) Alhamdulillah percubaan pertama kak kiah akhirnya berjaya, Percubaan apa itu? Hujung minggu baru-baru ini kak kiah telah pergi ke Branch HQ Shaklee di bangunan The Pinnacle , Sunway . Sebelum menuju ke Branch Shaklee baru di Sunway ini kak kiah search dulu dimana lokasi Branch baru Shaklee dimana sebelum ini di Bangunan Empire Subang Jaya dan telah berpindah di bangunan The Pinncacle, Bandar Sunway yang berkuatkuasa pada 25 Ogos 2014



Alamat HQ Shaklee di kawasan Bandar Sunway :

Sunway Pinnacle, Level 9, The Pinnacle, Persiaran Lagoon, Bandar Sunway, 47500 Subang Jaya, Selangor.
Tel : 03-5622 3188  
Toll Free : 1800 88 6577
Waktu Operasi : Isnin hingga Jumaat Pukul 10.00am ~ 7.00 pm. 
Tutup: pada hari AHAD dan CUTI UMUM.



 Tip agar mudah ke HQ SHAKLEE 


Kak kiah ini tidak pernah lagi membeli barang/Produk Shaklee di Branch Shaklee dimana kebiasaannya kak kiah buat oder dari online sahaja dimana lebih mudah kan hanya klik, klik selesai oder hehhe..

Memandangkan  hendak sangat membeli secara manual iaitu direct ke branch shaklee kak kiah ini agak teruja la kan. Sebelum Branch Shaklee berpindah di bangunan The Pinnacle Bandar Sunway, Kak kiah bertemankan encik suami pernah mencuba untuk ke branch shaklee di Empire Tour , Subang Jaya tetapi tidak berjaya.

 Alahai korang alangkah sedihnya kerana tidak jumpa lokasi Branch Shaklee di Empire Tour puas keliling setiap floor tapi tidak jumpa. Malu bertanya sesat jalan itulah akibatnya hehehe.. So kami pulang dengan menerima hadiah kesesakan lalulintas! Kecewa i tau sudah la tidak jumpa balik pula stuck dalam jem alahai kak kiah hehehe..
 

 
MUHAMMAD IRFAN RIZQI KE HQ SHAKLEE

Boyfriend kak kiah yang setia menemani kak kiah :)

So, daripada pengalaman yang ada kak kiah menyusun strategi yang teratur bagi mengelakkan perasaan hampa berulang kali hahaha.. Apa yang kak kiah lakukan dan anda juga harus lakukan terutama yang tidak tahu dimana lokasi HQ Shaklee di Bangunan The Pinnacle, Bandar Sunway :-


Google Search 
  • Alamat HQ SHAKLEE
  • Lokasi dengan menggunakan map, wave, GPS dan sebagainya
  • Bertanyakan pada rakan-rakan yang mengetahui jalan alternatif untuk ke HQ SHAKLEE Sunway pinnacle
  •  
Salin Nota/Print

  • Alamat
  • Map 
Tinjauan Lokasi

  • Membuat tinjauan awal lokasi agar mudah untuk ke HQ pada masa yang sesuai.
Sebelum kak kiah ke branch hq shaklee, kak kiah siap membuat tinjauan awal yelah kak kiah ini bukan tahu susur atur jalan di kawasan metropolitan ini hehehe.. 

 Jalan yang mudah untuk ke BRANCH HQ SHAKLEE Sunway Pinnacle jika dari arah Kuala Lumpur federal Highway cari Jabatan yang menyerupai Jabatan Pulau Pinang  dan ambik haluan ke kiri.

Kak kiah hanya mengetahui laluan ini sahaja, korang juga boleh mengikuti detail di blog mychibibox 
kredit untuk beliau kerana kak kiah juga mendapat info dari blog beliau :)

Lepas ambik haluan ke kiri korang terus sahaja dilaluan kiri hingga jumpa trafiq light untuk menuju ke bandar sunway. haa..nampak kan bandar sunway  seperti didalam gambar itu :) kemudian




 ,

dalam beberapa meter dihadapan korang nampak sigbox  seperti didalam gambar ini belok ke kiri, ada pembinaan sedang dilakukan disepanjang jalan untuk belok ke kiri ye, jangan terlajak kehadapan . Jika terlajak korang akan jumpa singa besar kedabak dibahu jalan, haaa.. itu la Sunway Piramid dan pastinya mengalami kesesakan lalulintas jika korang terlajak disitu. So hati-hati ye selepas trafik light tadi.

Lepas belok ke kiri korang terus sahaja dan jumpa trafik light pertama, perhatikan disebelah kanan memandu anda akan ada bangunan tinggi warna biru gelap , itulah bangunan The Pinnacle a.k.a lokasi Branch Shaklee la :)

So, korang berada dihaluan kanan dan susur keluar ke kanan menuju ke bangunan biru ye, terus kebawah cari parking.

Kak kiah park di level LG B1 berdekatan dengan lift dan tekan G untuk pendaftaran dulu.Jika korang kali pertama datang macam kak kiah ini, security akan minta ic untuk daftar nama korang serta no telefon, makanya pastikan ada ic tau heheh..

Haa..tengok itu, kena beratur ye ramai tau yang datang borong di branch shaklee ini rupaya, sudah macam beratur beli nasi lemak panas panas je kan hehehe..

 eh! anak siapa itu?hehehe
 
Selesai register nama , korang akan dapat kad access untuk ke tingkat 9 Lokasi Branch Shaklee Pinnacle Sunway, jangan hilang ye kad acces ini kena denda kak kiah tak tahu ok :) Sini serba canggih tau, hanya touch screen sahaja tau! kelas kak kiah oiii!
Selfie dengan boyfriend kak kiah ini hehehe
 

Sampai sahaja tingkat 9 korang akan disambut dengan penuh mesra oleh staf-staf shaklee yang bertugas tau, masuk-masuk sahaja pintu berhadapan dengan kaunter ala-ala artis pula disambut dengan mesra hhahha.. Kanter di belah kiri  untuk tempahan, belian barang manakala sebelah kanan pula untuk ambil tempahan barang ye.

Kak kiah datang berdua dengan hero kak kiah ini,encik suami on duty pula, alahai punya la ligat sampaikan pak guard tolong pegangkan baby rizqi ini, dalam stoler tidak mahu pula duduk nya, kelam kabut kak kiah dibuatnya nasib la pak guard baik hati dukungkan rizqi ini. Rasa tenang kak kiah heheheh. Budak-budak naik main lari-lari dengan gaya bebas pun boleh. memang mesra family gitu

  

Setelah puas baby rizqi public speking di branch shaklee, masuk kete kak kiah reward dengan kit kat, kesian awak temankan mama. Dalam sedang mengunyah kit kah lentok terus baby rizqi ini .. Alahai anak heheheh.. 

Jika anda semua mahu menyertai keluarga Shaklee kak kiah boleh hubungi kak kiah bila-bila masa sahaja, jangan malu bertanya, jika malu bertanya sesat jalan macam kak kiah dulu ye heheheh..

Ingin dapatkan produk Shaklee ?


Anda boleh hubungi kak kiah segera untuk membuat tempahan dan pesanan produk shaklee diatas, sebarang pertanyaan serta cadangan boleh hubungi di talian :-
 Berminat untuk jadi ahli Shaklee ? Ingin mendapatkan harga lebih jimat dengan ahli shaklee?Mahu mulakan bisnes tanpa modal yang memeningkan? hubungi,

 



 0176784153 whatapp/call/sms/telegram ( Pn.Lily)

email: nlabdullah8909@gmail.com

fb: Norlaili abdullah

instagram: norlailiabdullah

fb pages: cahayaummurizqi.blogspot.com  (like

untuk info lebih menarik

PENGEDAR SHAKLEE KAWASAN PETALING JAYA 
( COD : TAMAN DATO HARUN , TAMAN MEDAN , DESA MENTARI , PJ STATE , SG WAY)

17 comments:

Unknown said...

Comel baby rizqi lentok makan kit kat.Zoe pun selalu kelam kabut bawa ank 2 org lagi tu..huhu tak boleh lepas pandang jap..
vitamin C Shaklee terbaik di pasaran

Unknown said...

Selama huda bergelar sid nie, xpernah lagi la pergi mana2 branch. Semuanya huda order through online. Mungkin sebab jarak sama kot. Huda kan dok Perlis..^_^

JommSihatDanCantik -> MENYERLAHKAN KEJELITAAN SEBENAR KULIT ANDA

Unknown said...

Saya biasa ker branch di IPoh..sape yang tak tau jalan boleh follow instruction ni..

Unknown said...

Orang ckp parking dalam tu mahal cket. Parking luar lebih murah. betul ke..?

Unknown said...

Bestnya. Saya tak pernah g HQ shaklee @ branch. order online je...

7 Ciri Soya Selamat dan Sihat

peminatvitamin said...

macam nk p je HQ..biasa p branch je..sebabnya dekat ngan umah

KU TUNGGU KEHADIRANMU UNTUK CANTIK BERSERI

rosnaziana said...

Xpernah lagi p hq baru ni..hq kat empiyer dulu rajin sungguh p melawat..hehe tapi area sunway In Shaa Allah xsesat sebab biasa p sana..

Punca Gadis Cantik Ini Ditoreh

Unknown said...

Besarnya.. Mesti best ni.. Teringin nak pergi..
TIPS PILIH HANDBAG YANG SESUAI DENGAN BENTUK TUBUH

Unknown said...

Cian baby rizqi..lma x jmpa baby..dh besar dh..

keciksangat said...

Saya xprnah pi... biasa online jek...

leekamalia.blogspot.com said...

Insyaallah balik kl nanti ada rezeki nak juga dtg ke hq ni. Lgpun area ni selalu lalu

Nila Anggraini said...

sudah pernah datag melawat ke Hq sahklee ni. Tempatnya cukup strategik dan memang puas hati, dekat dengan sunway piranid pulak tu. lepas beli barang shaklee boleh ke sunway.

Beberapa Hal Yang Sering Terlupa Apabila Hendak Melancong

Akak Vitamin said...

Hehe baru 2 kali datang melawat hq baru ni. Memang best.. luas plus ada bilik mainan untuk anak. :)

Unknown said...

Saya x pernah smpai lg kat hq shaklee.sebelum buat melalui online jer..

Unknown said...

Saya suka pergi branch ipoh sebab dekat dengan rumah...tak sampai pun 15 minit.

aktiviti cuti sekolah bersama anak-anak dipantai bachok

Nursimatun said...

Tq kak kiah sudi share cara nak ke HQ baru ni. Kalau ktun memang sesat2 jugak lah. hihi

Nashgal said...

Tak pernah jejak ke HQ..pernah g branch jb je..tu pun sekali...suka order on9 je
Punca kulit kusam