Thursday 18 December 2014

4 tip bagi yang tidak tahu lokasi agar tidak Stress - Klinik Pergigian PPUM -

4 tip bagi yang tidak tahu lokasi agar tidak Stress - Klinik Pergigian PPUM -

klinik pergigian ppum


Assalammualaikum,
Aoa khabar semua? Kak kiah masih dibelenggu dengan kesakitan gigi lagi ini, so hari ini kak kiah dengan penuh kekuatan dan ketabahan gagahkan diri mendapatkan rawatan pergigian di pusat perubatan universiti malaya di bahagian pergigian yang lebih dikenali klinik pergigian mahasiswa betul ke? Itu apa yang kak kiah google la tadi untuk mendapatkan info mengenai jadual klinik pergigian PPUM bimbang kak kiah hadir tidak tepat waktu operasi klinik pergigian PPUM akhirnya menahan sakit gigi lagi pula kan hehehe

Kenapa kak kiah ini berani betul hendak ke hospital terus? Bukan ke akan lambat yelah namanya hospital pasti ramai pesakit? 

Haa.. bab ramai pesakit memang tidak dapat dinafikan lagi, bagi kak kiah PPUM iaitu hospital besar semestinya mempunyai ramai pakar-pakar dalam setiap skop yang kita kehendaki disamping itu terdapat juga tenaga pelajar dalam bidang profesional ini yang majoriti akan buat latihan amali di hospital. 
klinik pergigian ppum

Kak kiah ini memang boleh dikatakan sudah sangat bertanyakan sesuatu yang kak kiah tidak tahu, kenapa? Mengapa? Sebab apa? Kebiasaannya para bakal-bakal doktar ini yang masih fresh akan lebih bersemagat lagi dalam permulaan kerjaya dan mereka memang akan sentiasa bertanyakan apa jua permasalah kepada pesakit yang datang.

Mana boleh buat sombong mau kena marah dengan doktar pakar ataupun doktar yang senior bila disoal mengenai detail patient, jika tidak dapat jawab habis lah hehhe. Itu apa yang kak kiah buat kajian la sebab pernah juga temuramah doktar praktikal ini,, mak kau temuramah ye kak kiah mengalahkan kiah propa wey!

klinik gigi ppum
Doktar, ( studend practical) kenapa ye kena tanya detail semua ini?

Mesti kena tanya dik, nanti doktar pakar yang incas dik ini akan soal saya nanti kalau tidak dapat jawab habis saya kena marah, sebagai seorang doktar memang ini tangjawab kami untuk tanyakan tentang detail patiend, bagaimana keadaan dia semua, nanti senang saya hendak terangkan pada doktar pakar yang datang cek adik nanti,.

Bukan main panjang kebar intro kak kiah ini hahahaha,,kan kak kiah sudah cakap memang kak kiah ini kalau sudah dapat mengupas cerita memang berbunga menjeler pula hahahaha

sumber google 

Ok, tadi kak kiah sampai juga ke klinik pergigian PPUM, bab parking ini memang masalah sedikit sedih betul hati, kak kiah parking kereta di bangunan bersalin yang bersebelahan dengam bangunan pergigian sahaja. Walaupun sebelah peluh juga ketiak hendak berjalan nanti hehe.

Sudah lah pertama kali hendaknke klinik pergigian PPUM pergi pula seorang diri sahaja ini. Kak kiah hendak kongsikan tip jika pertama kali sampai di satu destinasi yang tidak pernah hadir sebelum ini contohnya macam kak kiah ini lah hendak pergi klinik pergigian PPUM

Klinik pergigian PPUM


1. Dapatkan maklumat destinasi

Tanya pada kawan-kawan yang pernah pergi ke lokasi yang anda hendak tuju
Google lokasi, waktu operasi tempat yang hendak dituju bagi mengelakkan anda membuang masa yang diperuntukkan

2. Ringankan mulut
Bila sudah sampai dikawasan yang hendak dituju tetapi belum lahi tuba ke destinasi, ringankan mulut untuk bertanya pada orang disekeliling anda

3. Berterima kasih
Pastikan anda mengucapkan terima kasih pada individu yang membantu anda, ini salah satu penghargaan untuk mereka yang membantu anda

4. Senyumlah
Jika anda sudah sampai ke destinasi, letih sudah semestinya, pastikan senyjman sentiasa lekang dibibir anda ianya adalah penghargaan pada diri anda atas usaha yang anda lakukan dan juga mengelakkan anda dari stress ;)

Tip ini kak kiah amalkan tadi walaupun seorang pastinya kita akan rasa mudah sahaja dan yang penting berdoa pada Allah untuk perlindungan dari segala-galanya.

sumber google

Alhamdulillah ada seorang nurse siap offer pada kak kiah untuk hantar ke lokasi klinik pergigian PPUM, padahal boleh je kak kiah jalan kaki lepas parking kereta tadi, tapi itu lah rajin bertanya tidak sesat jalan heheh,,syukur Allah. Sempat berkenalan dengan kakak nurse ini, ok nurse jangan lupa calling kak kiah jika hendak oder SHAKLEE  or jadi ahli shaklee ye:) heheheh.. sempat lagi kak kiah ..

Kisah perubatan pergigian PPUM

Kak kiah selesai tampal gigi tadi, 2 kali kena injured untuk kebahkan gusi tadi. Alahai kak kiah belum sempat mind set minda ini kena injured akhirnya sentap sekejap hati kak kiah , terkejut korang tiba-tiba je doktar keluarkan gedabak jarum injured terus gusi dalam sambil-sambil borak dengan kak kiah ini, owh my doktar ! :)

Lepas ini kak kiah tunggu call untuk temujanji seterusnya

Doc: first step i tampal gigi u ye, next apointment i call u back for next stage.

Haa? Next Apointment? Gulp! Adakah next stage ini kena injured lagi? Jeng jeng jeng..
Ok doktar, i waiting for you calling ^_^ 

doc: Nope me, my student can call you ok hehhe

Note doctar :) tq so much doctar, i really appriciate

cek gigi di ppum

Kak kiah pulang dengan senyuman tampalan gigi baru hahah..Maklumat lanjut mengenai Klinik pergigian PPUM boleh klik dibawah ye  >>



 

14 comments:

bysyiraishak said...

Tahun ni belum sempat lagi nak ke klinik gigi..harap2 smpat pegi sebelum ujung tahun.better rawat sebelum gigi kita sakit kan

peminatvitamin said...

ni pun menahan sakit gigi....lepas amalkan vitamin c ok sket..lepas dua minggu sakit lagi..maknanya kena p klinik gigi ni....

RINGANKAN KESAKITAN AKIBAT GOUT

Unknown said...

Dah lama tak menjenguk klinik gigi. Last skali pun 3 tahun lalu sebab pregnant anak no 3... alhamdulillah skrg masih baik. Tq kak kiah sudi share..

Mama Akmal & Ibu Arif said...

Teringat kenangan cabut gigi geraham bongsu di klinik kerajaan. Mungkin Dr tu Dr baru, memang sangat sakit. 3 hari tak boleh makan, memang menangis dibuatnya.

6 Kebaikan ESP Yang Buat Hati Tertawan

Unknown said...

sakit gigi memang stress..kalau tak jumpa klinik gigi lagi la stress..

Indeks Glisemik Rendah

Unknown said...

bagus kak kiah kita nie. patutnya dengan doktor tu skali bg biss card.hihii

JommSihatDanCantik -> GLA SHAKLEE

Akak Vitamin said...

Sebut tampal gigi teringat ada 1 gigi lubang. Gulp teringat ngilu tampal gigi sebelum ni. Hehe

Nashgal said...

Nervous g klinik gigi tak pernah padam

Satu Tips Istimewa Kelihatan Awet Muda

Kamalia Auderina Lee said...

boleh try ke klinik gigi ni heheh

Unknown said...

Salam semua.blh tak sy tahu berapa kos tanam gigi ppum.PM Wechat or whatsapp 0176046500

Krol said...

Boleh sy th kos rawatan akar, bridge and crowning?mana no tepon ppum ni ekk..:-)

Krol said...

Boleh sy th kos rawatan akar, bridge and crowning?mana no tepon ppum ni ekk..:-)

break me in eged said...

Boleh sy tahu berapa lama utk buat implant gigi?

Unknown said...

Murah je..lebih murah dri private..tadi saya juga lalui detik mcm kak kiah..pergi sorang..parking kat wad bersalin..n betul staff memang prihatin..ada seorg doktor lelaki..sanggup hantar saya ke block sebelah..